آشنایی با انواع مدل های بند ساعت مچی

اشنایی با انواع مدل بند ساعت مچی

امروزه شیک‌پوشی یکی از مهم‌ترین اصل‌های زندگی هر فردی به شمار می‌رود و خیلی از افراد با استفاده از اکسسوری‌های مختلف در تلاش هستند تا برای خود استایل خاصی به وجود آورند. در این میان ساعت‌های مچی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند و درصد محبوبیت آن‌ها افزایش یافته است. از سوی دیگر برندهای تولیدکننده این ساعت‌ها برای ایجاد تنوع بیشتر و حس رضایت کاربران اقدام به تولید انواع بند ساعت مچی می‌نمایند. تولید انواع بند ساعت مچی در بازار ترند شده و مورد استقبال جوانان قرار گرفته است. در این راهنما قصد داریم تا به معرفی انواع بند ساعت مچی بپردازیم.

انواع بند ساعت مچی

انواع بند ساعت مچی

امروزه به اندازه کافی تنوع رنگ و مدل در بندهای ساعت‌ مچی وجود دارد. تفاوتی نمی‌کند که شما از ساعت هوشمند استفاده می‌کنید و یا از ساعت کلاسیک؛ زیرا در هر دو صورت می‌توانید از تنوع گسترده بندهای آن‌ها بهره‌مند گردید. برای آشنایی با انواع بند ساعت مچی تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

بند پارچه‌ای

بند پارچه ای

بندهای پارچه‌ای سال‌های زیادی است که مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد و سنین مختلف از آن استفاده می‌کنند. این بندها از مدل‌های مختلفی برخوردار هستند و می‌توانند پاسخگوی نیاز تمامی سلایق باشند. همچنین بندهایی که از جنس کنواس (Canvas) ساخته می‌شوند نیز در این دسته قرار می‌گیرند. نام دیگر این جنس برزنتی است و از تنوع رنگ و طراحی بالا و همینطور مقاومت در برابر پارگی و پوسیدگی برخوردار می‌باشد. به دلیل همین ویژگی‌ها است که این بند مورد علاقه افراد زیادی می‌باشد.

بند چرمی

بند چرمی

یکی از رسمی‌ترین و کلاسیک‌ترین بندهای ساعت مچی و هوشمند، بندهای چرمی هستند که همواره مورد علاقه افراد شیک‌پوش و خوش‌استایل قرار می‌گیرند. استفاده از این بندها در ساعت‌های مچی بسیار رایج است و اغلب کاربران ساعت‌های مچی حداقل یک‌بار از ساعت‌هایی با بند چرم استفاده کرده‌اند. بندهای چرم اغلب از پوست گاو تهیه می‌شوند. همچنین استفاده از چرم‌های مصنوعی هم در تولید بند ساعت مچی به صورت گسترده صورت می‌گیرد. یک از محبوب ترین ساعت ها با بالاترین کیفیت بند چرم ساعت لی کوپر است که توانسته توجه خیلی از افراد را به خود جلب کند.

بند فلزی

بند فلزی

بند ساعت فلزی برای هر سنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و محبوبیت زیادی بین افراد دارد. همچنین ساعت‌ های مچی که دارای بند فلزی هستند، کاربران بیشتری در مقایسه با سایر ساعت‌ها دارند.این نوع بندها در رنگ، مدل و طراحی‌های مختلفی عرضه می‌شوند و امکان انتخاب آن‌ها در زمان خرید اغلب ساعت‌های مچی وجود دارد. بند فلزی معمولا از جنس استیل بوده که در طراحی، آلیاژ و ضخامت مختلفی عرضه می‌شود.همچنین ساعت ادیفایس توانسته قابلیت برخورداری از بالاترین کیفیت بند استیل که شرایط ضد زنگ بودن و جلا فوق العاده را برای مخاطب فراهم کند.

بند ناتو

بند ناتو

ناتو به یکی از انواع بندهای پارچه‌ای گفته می‌شود که در ساعت‌های هوشمند و مچی مورد استفاده اغب جوانان قرار می‌گیرد. این بند به ساعت مچی حالتی اسپرت داده و به دلیل ضخامت مناسب، مقاومت بالا و کشش نسبی که دارد، رضایت کاربران را بدست آورده است. برای ساخت این بندها از دو ماده استفاده می‌شود؛ به طوری که برخی از مدل‌های این بند از ترکیب نایلون و پارچه به وجود می‌آید و نوع دیگر با استفاده از چرم ساخته می‌شود.

بند سیلیکونی

بند سیلیکونی

اغلب افراد در زمان انتخاب بند ساعت مچی، به دنبال خرید بندهایی ضد تعریق و بادوام هستند. همچنین قابلیت انعطاف‌پذیری از دیگر ویژگی‌هایی است که کیفیت بند ساعت را افزایش می‌دهد. از میان بندهایی که بررسی شدند، هیچ بندی به اندازه بند سیلیکونی از قابلیت ضد تعریق و ضد حسایست برخوردار نمی‌باشد.

برخی از افراد دارای پوستی حساس هستند و به نوع بندهای فلزی یا حتی پارچه‌ای حساسیت نشان می‌دهند. این در حالی است که بند سیلیکونی با مواد سازنده‌ای تهیه می‌شود که از عرق کردن و بروز حساسیت‌های پوستی جلوگیری می‌کند.
از طرف دیگر بندهای سیلیکونی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند و می‌توانند تمامی سلایق را پوشش دهند تا کاربران بیشتری را جذب خود نمایند. افزون بر تمامی این‌ها، بندهای سیلیکونی بسیار سبک هستند و باعث می‌شوند تا در زمان ورزش هیچ فشاری بر روی دستان کاربر احساس نشود.

بند پرلون

بند پرلون

این بند مناسب افرادی است که به طراحی بافت مانند علاقه دارند. طرح بافت نخ پلاستیکی این بندها بسیار زیبا بوده و از آن‌ها به عنوان یکی از سبک‌ترین بندهای ساعت مچی یاد می‌شود.

بند نایلونی یا بند پلاستیکی

بند نایلونی یا پلاستیکی

این مدل از بند ساعت مچی ضد آب بوده و برای ورزشکاران رشته‌های آبی گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود. بندهای نایلونی مقاومت بالایی دارند و از آنجایی که آب را جذب نمی‌کنند، در ساعت‌های ضد آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. به علاوه، این بند به راحتی تمیز می‌شود و در ساعت‌های مچی هوشمند و ساعت‌های مچی کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساعت کاسیو با قابلیت ضد آب بودن تا عمق زیاد و همچین طراحی منحصر به فرد این ساعت آن را جزو محبوب ترین ساعتهای بند پلاستیکی نشان داده است.

بند صدفی

بند صدفی

بند صدفی یکی از برترین انتخاب‌ها برای ساعت‌های شیک و مجلسی است. این بندها معمولا از سایر بندها حساس‌تر بوده و ممکن است در مدت کوتاهی دچار خراشیدگی شوند. به همین دلیل توصیه می‌شود که از این بندها تنها در مراسم‌ها و مهمانی‌ها استفاده کنید. از این بند باید در برابر انواع ضربه‌ها محافظت شود. همچنین در برخی موارد ممکن است سبب ایجاد حساسیت پوستی گردند.

بند حصیری

بند حصیری

بند حصیری به عنوان یکی از پرطرفدارترین و شکیل‌ترین بندهای ساعت ترند دنیا شناخته می‌شود که به جذابیت ساعت می‌افزاید. این بند از وزن کمی برخوردار بوده و مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. بندهای حصیری در رنگ‌های کرم، رزگلد، خاکستری، مشکی و همینطور سورمه‌ای عرضه می‌شوند. از ویژگی بارز این بند می‌توان به خاصیت ضد آب بودن آن اشاره کرد. به علاوه، بند حصیری دارای وزن سبکی بوده و در برابر خط و خش مقاومت بالایی دارد.

بند استیل

بند استیل

بند استیل یکی از رایج‌ترین و قدیمی‌ترین بندهای ساعت است که در تمامی سنین مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بند با توجه به شرایط و میزان آلیاژ به کار رفته شده در آن انواع مختلفی دارد. استیل ضد زنگ، استیل گالوانیز و همچنین استیل معمولی از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار هستند.

جمع بندی

در این مطلب به معرفی انواع بند ساعت مچی پرداختیم. تنوع بند ساعت‌های مچی روز به روز در حال افزایش است و آشنایی با آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بتوانید انتخاب مناسب‌تری انجام دهید و از داشتن ظاهری جذاب و زیبا بهره‌مند گردید. بند ساعت مچی باید از ویژگی‌های مختلفی برخوردار باشد و روی دست شما حساسیت ایجاد نکند. با بررسی ویژگی‌ بندهایی که در این راهنما گفته شد، می‌توانید بند مناسب ساعت مچی خود را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =