تاریخچه ساعت کیو اند کیو

ساعت کیو اند کیو ساخت کجاست

شاید بارها جمله “ساعت ها فقط زمان را نشان نمی دهند” را شنیده اید و واقعا هم همینطور است. با پیشرفت علم و گذر زمان انواع ساعت مچی با فناوری های مدرن تجهیز شدند و چندین کار را همزمان انجام می دهند.

یکی از ساعت های مچی که به محبوبیت رسده است، ساعت کیو اند کیو می باشد که در سال 1976 توسط شرکت سیتیزن ، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ساعت‌های جهان، به ثبت رسید.در این از تاریخچه ساعت کیو اند کیو تا دلیل محبوبیت این ساعت را سخن گفته ایم، در ادامه با ما همراه باشید.

پیشینه ساعت Q&Q

برند کیو اند کیو در سال 1976 توسط شرکت Citizen Watch Co., Ltd تأسیس شد. این برند با هدف ارائه ساعت‌های با کیفیت بالا و قیمت مقرون‌به‌صرفه به بازار عرضه شد و  به سرعت به یکی از برندهای معتبر در زمینه ساعت‌های کوارتز تبدیل شد و به دلیل دقت بالا، دوام و طراحی‌های متنوع، به ویژه در بازارهای آسیایی و خاورمیانه طرفداران زیادی را پیدا کرد.

این برند، ساعت های مختلفی را در طول سال‌ها تولید کرده است. با این حال، می‌توان گفت که دهه 1980 و 1990 دوره‌ای بود که به اوج محبوبیت خود رسید و در آن زمان مدل‌های متنوعی از ساعت‌های دیجیتال و آنالوگ که شامل ساعت کیو اند کیو مردانه و زنانه و سپس بچه گانه می شدند، تولید شدند.

هر کدام از مدل های این ساعت کاربرد متفاوتی را دارد که با توجه به نیاز شما می تواند مناسب ترین انتخاب باشد برای مثال ساعت آنالوگ Q&Q به دلیل طراحی‌های کلاسیک و ظریف، به خصوص در میان افرادی که به دنبال ساعت‌های رسمی و زیبا هستند، محبوبیت زیادی دارند.

از آن طرف ساعت دیجیتال کیو اند کیو با استفاده از فناوری‌های مدرن، امکانات و قابلیت‌های بیشتری را نسبت به ساعت‌های آنالوگ ارائه می‌دهند. این ساعت‌ کیو اند کیو زنانه و مردانه دیجیتال اغلب دارای امکاناتی مانند تقویم، آلارم، کرنومتر و نور پس‌زمینه هستند که استفاده از آن‌ها را در شرایط مختلف آسان می‌کند.

جدول زمانی برند کیو اند کیو

این برند در سال های مختلف شروع به تولید ساعت های متفاوت به همراه تکنولوژی های کاربردی کرده است، در ادامه نگاهی گذرا به جدول زمانی برند کیو اند کیو می اندازیم.

1976: اولین ساعت های برند Q&Q در سراسر جهان به فروش می رسد.

1980: شروع به تولید ساعت های کوارتز آنالوگ و دیجیتال می کند.

1995: اولین ساعت خورشیدی Q&Q را معرفی می کند.

1999: فروش ساعت ها از 20 میلیون فراتر رفت.

2000-2002: شروع به تولید مدل های تیتانیومی، مدل های فولادی ضد زنگ، مدل های آلومینیومی و مدل های باتری 10 ساله می کند.

2004: اولین ساعت های رادیویی Q&Q را معرفی می کند.

2013: سری SmileSolar را راه اندازی کرد و شروع به اهدای بخشی از درآمد SmileSolar به TABLE FOR TWO با ارائه وعده های غذایی مدارس در آفریقا و آسیا می کند.

فلسفه نام کیو اند کیو

نام تجاری Q&Q بر گرفته و مخفف “Quality and Quantity” به معنای کیفیت و کمیت است که نشان دهنده تمرکز این برند بر تولید ساعت با کیفیت بالا می باشد.

البته موسس کیو اند کیو گفته است “علاوه بر کیفیت و کمیت در فلسفه این برند، شادی را می توان در ساعت های ما نیز یافت. ما با ارائه طرح ها و مجموعه ها و متناسب با مدها، احساسات و موقعیت ها بیشترین گزینه ها را برای مشتریان فراهم می کنیم” و با این تفکر در دهه 70 میلادی صادرات ساعت های مکانیکی را آغاز کرده اند و امروزه  Q&Q به یک برند جهانی تبدیل شده  که در بیش از 120 کشور دنیا این ساعت ها، به فروش می رسد.

بیشتر بخوانید : آشنایی و بررسی کیفیت ساعت ها

ساعت کیو اند کیو ساخت کجاست؟

ساعت‌های Q&Q عمدتاً در ژاپن طراحی و ساخته می‌شوند، اما مانند بسیاری از برندهای بزرگ، بخشی از تولید و مونتاژ این ساعت‌ها ممکن است در کشورهای دیگر مانند چین انجام شود.

این امر به دلیل کاهش هزینه‌های تولید و دسترسی به بازارهای بزرگتر است. با این حال، کنترل کیفیت و فناوری اصلی این ساعت‌ها از ژاپن و تحت نظارت و استانداردهای شرکت مادر یعنی Citizen تولید می‌شوند.

بیشتر بخوانید : بهترین ساعت های ژاپنی

دلیل محبوبیت ساعت Q&Q چیست؟

قیمت مناسب با توجه به کیفیت بالای ساخت: یکی از اصلی‌ترین عوامل محبوبیت ساعت‌های  کیو اند ، قیمت مناسب آن‌هاست.

این برند با تمرکز بر تولید ساعت‌هایی که از نظر قیمتی بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند، توانسته است بخش گسترده‌ای از بازار را به خود اختصاص دهد. این ساعت‌ها با وجود قیمت مناسب، از کیفیت بالایی برخوردارند و این ترکیب باعث شده تا مشتریان بسیاری جذب آن شوند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید ساعت مچی

 طراحی متنوع محصولات : این برند به تولید انواع مختلفی از ساعت‌ها با طراحی‌های متنوع و کاربردی پرداخته است که شامل مدل‌های دیجیتال و آنالوگ، ساعت زنانه و مردانه و ساعت کیو اند کیو بچه گانه می باشد. طراحی‌های این برند ساده و کلاسیک هستند، اما در عین حال، به دلیل تنوع رنگ‌ها و مدل‌ها، توانسته‌اند توجه سلیقه‌های مختلف را جلب کنند.

کیفیت ساخت بالا و تکولوژی مدرن: ساعت‌های Q&Q به دلیل استفاده از موتورهای کوارتز با دقت بالا، باتری‌های طولانی‌مدت، و ویژگی‌هایی مانند مقاومت در برابر آب شناخته می‌شوند.

به دلیل اینکه تحت نظارت شرکت Citizen، یکی از بزرگترین و معتبرترین تولید کنندگان ساعت در جهان ، تولید می‌شوند، این موضوع باعث شده است که این ساعت‌ها از نظر کیفیت و دوام در سطح بسیار خوبی قرار داشته باشند و تضمین‌کننده کارایی طولانی‌مدت آن‌هاست.

توجه به مشتریان: با داشتن تاریخچه‌ای معتبر و تولید مداوم ساعت‌های با کیفیت و متنوع با توجه به در نظر گرفتن نیاز مشتری ،توانسته اعتمادشان را جلب کند.

کیو اند کیو به بیش از 120 کشور، ساعت های خود را صادر می کند و این گستردگی فروش و توزیع جهانی باعث شده که ساعت‌های Q&Q به راحتی در دسترس مصرف‌کنندگان باشند و به سرعت جای خود را در دل مشتریان خود باز کند. در واقع این اعتماد این اعتماد باعث شده که بسیاری از افراد به این برند به عنوان یک انتخاب مطمئن برای ساعت‌های روزانه خود نگاه کنند.

سخن پایانی

برند کیو اند کیو در سال 1976 توسط شرکت ژاپنی سیتزین تاسیس شد و با تمرکز بر تولید ساعت‌های کوارتز با دقت بالا، به سرعت به یکی از پیشروان صنعت ساعت‌سازی تبدیل شد. ساعت‌ کیو اند کیو انتخابی ایده‌آل برای افرادی هستند که به دنبال ساعتی با کیفیت و قیمت مناسب برای استفاده روزانه می‌گردند.

فروشگاه سورن گالری مفتخر است که بیش از پنج سال با ارائه ساعت های اورجینال به صورت آنلاین و حضوری در خدمت شما مشتریان ارجمند می باشد. با خرید ساعت کیو اند کیو اصل یا هر ساعت اورجینال دیگری از سورن گالری، محصول خود را با ارائه ضمانت اورجینال بودن کالا و ارسال رایگان درب منزل دریافت می کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + دوازده =